Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2011

Ο Καραγκιόζης και ο Τέως / Σταύρος Ξαρχάκος - Νίκος Γκάτσος




Ο Καραγκιόζης και ο Τέως

Μουσική: Σταύρος Ξαρχάκος
Στίχοι: Νίκος Γκάτσος
Τραγούδι: Ευγένιος Σπαθάρης, Κώστας Τσίγγος, Νίκος Μαραγκόπουλος
Δίσκος: Ακούσατε ακούσατε (1992)




Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη
παντού κερδίζω κι ας μην κρατάω κόζι
κι αν κάνω κουτσουκέλες κάπου κάπου
το 'χω στο αίμα μου πάππου προς πάππου

Γεια σου μάνα μου Ελλάς
είμαι κλεφτοφουκαράς
μα δε μοιάζω με τους άλλους
τους τρανούς και τους μεγάλους
που 'χουνε μακρύ το χέρι
και κρατάνε και μαχαίρι.
Ούτε μοιάζω με το μάγκα
που όταν ξέμεινε από φράγκα
σήκωσε όλο το Τατόι
να πουλάει και να τρώει.

Εμένα φίλε με λένε Καραγκιόζη
δε με τρομάζουνε μασόνοι και μαφιόζοι [1]
φοβάμαι μόνο κάθε πολιτσμάνο
μη με γραπώσει στην κουτσουκέλα απάνω.

Γεια σου μάνα μου Ελλάς
είμαι κλεφτοφουκαράς
μα δεν έχω νταλαβέρια με της τράκας τα ξεφτέρια
που 'χουν υπουργούς μαζί τους
και το κράτος μαγαζί τους.
Μένω πάντα τελευταίος
και δε μοιάζω με τον τέως [2]
που του είπαν τα χρυσά μου:
«Ό,τι θες εσύ πασά μου». [3]



Το 1992 ο Σταύρος Ξαρχάκος έγραψε σε στίχους του Νίκου Γκάτσου δύο τραγούδια για την εκπομπή Ο Καραγκιόζης του Σπαθάρη, που μετέδιδε το ραδιόφωνο του Σκάι. Το ένα είναι το Ο Καραγκιόζης και ο Τέως που μόλις ακούσαμε. Ο Νίκος Γκάτσος έδωσε στο τραγούδι αυτό τον τίτλο «Ισχύς μου η αγάπη του λαού - Καραγκιόζης». Οι γνώστες της μουσικής του Σταύρου Ξαρχάκου θα διαπιστώσουν πως η μελωδία του είναι η ίδια που έγραψε ο συνθέτης για Τα παιδιά της Άμυνας, ένα από τα τραγούδια της ταινίας Ρεμπέτικο του Κώστα Φέρρη. Το δεύτερο είχε τίτλο Ο Καραγκιόζης και τα τούβλα. Και τα δυο συμπεριλήφθηκαν σε μια συλλογή με επιτυχίες του Σταύρου Ξαρχάκου με τίτλο Ακούσατε ακούσατε, η οποία εκδόθηκε την ίδια χρονιά.

Στο τραγούδι κάποιοι στίχοι ακούγονται παραλλαγμένοι. Οι αρχικοί στίχοι ήταν:
[1] δε με τρομάζουν της πιάτσας οι μαφιόζοι
[2] κι ούτε μοιάζω με τον τέως
ενώ έχουν απαλειφθεί οι δυο τελευταίοι στίχοι [3]:
«…ό,τι θες γλυκύ μου έαρ
τίποτα δεν είν' ανφαίαρ».

__________________________

Πηγή για τους στίχους του τραγουδιού: Νίκος Γκάτσος, Φύσα αεράκι φύσα με / μη χαμηλώνεις ίσαμε, ΙΚΑΡΟΣ 1992. 
Πηγή για τις πληροφορίες: Στην κιβωτό του ελληνικού τραγουδιού  


2 σχόλια:

EmmL είπε...

Απλά Υπέροχο
Να σαι καλά
Καλό Βράδυ

Ελένη Μπέη είπε...

Και καυστικό επίσης.

Σ' ευχαριστούμε για την επίσκεψη, Emmanuel.