Σάββατο 18 Σεπτεμβρίου 2010

Όταν θα 'ρθεις / Σταύρος Κουγιουμτζής - Θανάσης Μαργαρίτης



Όταν θα 'ρθεις

Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής
Στίχοι: Θανάσης Μαργαρίτης
Τραγούδι: Γιώργος Ζωγράφος


Ήρθ' ένα σύννεφο θαμπό
κι ένα πικρό αγέρι
κι έσβησε η αγάπη μας
ξεψύχησε ένα αστέρι

Όταν θα 'ρθεις θα 'ναι χειμώνας
δε θα 'χω μάτια να σε δω
δε θα 'χω χέρια να σ' αγγίξω
τον πόνο σου να μοιραστώ

Μου κλέψανε τον ουρανό
μου πήραν την ελπίδα
γυμνό μ' αφήσαν στη βροχή
μόνο στην καταιγίδα

Όταν θα 'ρθεις θα 'ναι χειμώνας
δε θα 'χω μάτια να σε δω
δε θα 'χω χέρια να σ' αγγίξω
τον πόνο σου να μοιραστώ



Το τραγούδι κυκλοφόρησε το 1967 στις 45 στροφές από τη δισκογραφική εταιρεία Lyra. Ηχογραφήθηκε σε δύο εκδόσεις.
  • Στην πρώτη [Lyra - 1211] το τραγούδι ερμηνεύει ο Γιάννης Ζανιώτης και στην πίσω όψη του δίσκου βρίσκεται το τραγούδι «Στο πρώτο γλυκοχάραμα» ερμηνευμένο από τον ίδιο. 
  • Στην δεύτερη έκδοση [Lyra - 1262] ερμηνευτής είναι ο Γιώργος Ζωγράφος που ερμηνεύει και το τραγούδι «Σαν ένα αστέρι» που βρίσκεται στην άλλη όψη του δίσκου. (πηγή)

Το 2009 η Lyra εξέδωσε μια συλλογή τραγουδιών του Γιώργου Ζωγράφου με τίτλο «Γιώργος Ζωγράφος / Μικρό παιδί» [LYRA 5202483768148], όπου συμπεριλήφθηκαν και τα δυο αυτά τραγούδια. (πηγή)


7 σχόλια:

Vicky Papaprodromou είπε...

Εδώ μ' έπιασες αδιάβαστη. Πρώτη φορά το ακούω αυτό το τραγούδι. Ας είναι. Χαλάλι σου. :-)

Ελένη Μπέη είπε...

Κι εγώ αδιάβαστη πιάστηκα όταν το βρήκα στη λίστα κι όταν μου το ετοίμασε και το έστειλε η Μαργαρίτα.

Αλλά υπάρχουν κι άλλα που προσπαθώ να τα βρω. Έχω τρελάνει το δισκάδικό μου στις παραγγελίες αλλά δυστυχώς είναι δυσεύρετα. Έχω παρακαλέσει και τον ...απείθαρχο στο σωληνάριο που έχει κανα δυο και με αγωνία περιμένω να τα ανεβάσει. Αλλά αργεί απελπιστικά. Πρέπει να τα μετατρέψει σε mp3 από τα βινύλια, μου είπε.

Το επόμενο όμως (της άλλης όψης του 45αρακίου) το ξέρεις καλά. :)

Καλημέρα όλη μέρα!

Vicky Papaprodromou είπε...

Ας ευχαριστήσουμε, λοιπόν, τη Μαργαρίτα άλλη μια φορά. :-)

Γιόλα Αργυροπούλου - Παπαδοπούλου είπε...

Να που εμφανίστηκε και η τρίτη κατά σειράν "αδιάβαστη" φιλόλογος!
Τέλος πάντων. Κάλλιο αργά παρά ποτέ! Αποδεικνύεται πως γηράσκομεν αεί διδασκόμεναι...
Μου άρεσε πολύ αυτό το τραγούδι, και, βέβαια, από δω κι εμπρός θα το ακούω συχνά. Υπέροχο και το video clip της Μαργαρίτας (ξεχώρισα εκείνο το θαλασσοπούλι πάνω στον βράχο). Μπράβο της!
Σ' ευχαριστούμε, Ελένη, και γι' αυτό το άκουσμα.
Καλή σου εβδομάδα!

Ελένη Μπέη είπε...

Α, κι εμένα μου άρεσε πολύ η ίδια εικόνα. Γιατί, επιπλέον, αποτελεί κι ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του Κουγιουμτζή η συχνή αναφορά στα πουλιά.

Καλή μας εβδομάδα!

nameliart είπε...

Νερένια, προσπαθούσα από καιρό να σε εντοπίσω στο δικτυακό χάος και δεν τα κατάφερνα. Από το εικονίδιο της εγγραφής σου στο nameliarte δεν μπορούσα να πάρω πληροφόρηση για το που κατοικείς… Και τελικά βρήκα τη κατοικία σου και μ’ αρέσει πολύ! Θα περνάω…
Με συγκίνησε η ανάρτηση με το Γιώργο Ζωγράφο! Ίσως γιατί είναι ένας τραγουδιστής με τόσο μεγάλη προσφορά στο Ελληνικό τραγούδι, που όμως έφυγε τόσο μόνος, τόσο εγκαταλελειμμένος και παραμελημένος…
Καλό απόγευμα Κυριακής!

Ελένη Μπέη είπε...

namelieart,

καλώς βρεθήκαμε, λοιπόν. Χαίρομαι που σου άρεσε το τραγούδι και που έχεις σε τέτοια εκτίμηση τον Γιώργο Ζωγράφο. Πρόκειται για έναν στυλοβάτη του Νέου Κύματος και μια πραγματικά ιδιαίτερη κι ευαίσθητη φωνή. Έχεις δίκιο, δεν του έπρεπε τέτοιο τέλος.

Στο μέλλον θα του αφιερώσω κι άλλες αναρτήσεις. Προς το παρόν προσπαθώ να ολοκληρώσω την παρουσίαση του έργου του Σταύρου Κουγιουμτζή, γι' αυτό κι αποφεύγω άλλες μουσικές αναρτήσεις. Αλλά έχω μπει πια στην τελική ευθεία, οπότε σύντομα θα έρθουν αφιερώματα και σε άλλους αγαπημένους.

Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα από αύριο.