Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2011

Μα θα ξανάρθεις / Σταύρος Κουγιουμτζής - Μαρία Κουγιουμτζή



Μα θα ξανάρθεις

Μουσική: Σταύρος Κουγιουμτζής
Στίχοι: Μαρία Κουγιουμτζή (*)
Τραγούδι: Καίτη Χωματά


Σαν θάρθει το πρωί ο ήλιος
τα μάτια σου δεν θα τα δω
και πού σκιά να ξαποστάσω
και πού πηγή νερό να πιω

Μα θα ξανάρθεις κάποιο βράδυ
θα με ζητήσεις, θα με βρεις
κάτω από τ' άσπρα βλέφαρά μου
θ' ανοίξω πόρτα για να μπεις

Όλη η αγάπη μες στα χέρια
και στην ξανθή την αμμουδιά
την παίρνουν γλάροι, περιστέρια
την ταξιδεύουν μακριά

Μα θα ξανάρθεις κάποιο βράδυ
θα με ζητήσεις, θα με βρεις
κάτω από τ' άσπρα βλέφαρά μου
θ' ανοίξω πόρτα για να μπεις

(*) Πρόκειται για τη λογοτέχνιδα Μαρία Κουγιουμτζή, αδελφή του συνθέτη.


Τραγούδι του 1968 από δίσκο 45 στροφών [Lyra - ?]. Συμπεριλήφθηκε στην προσωπική συλλογή του συνθέτη «Σε πρώτη εκτέλεση - 14 τραγούδια» το 1983 καθώς και σε συλλογές της Καίτης Χωματά.

3 σχόλια:

Vicky Papaprodromou είπε...

Πολύ ωραίο τραγούδι αυτό, Ελένη. Δεν το θυμόμουν. Άσε που αγαπώ πολύ τη φωνή της Καίτης Χωματά.

Ελένη Μπέη είπε...

Με πρόλαβες. Όσο παράδοξο κι αν είναι, σκόπευα να κάνω το πρώτο σχόλιο κι ας είναι δική μου η ανάρτηση.

Θα έλεγα, λοιπόν, κι εγώ πως το τραγούδι μού άρεσε πάρα πολύ. Είχα πάρει μεγάλη χαρά τότε που μου έστειλε η Μαργαρίτα το φιλμάκι, επειδή το τραγούδι δεν το είχα ξανακούσει.

Βρίσκω τους στίχους τρυφερούς και νοσταλγικούς, τη μελωδία να υπογραμμίζει το αίσθημα που αποπνέουν οι στίχοι, την ενορχήστρωση -απλή, με μια κιθάρα (Μαυρουδής ή Τενίδης μου "μυρίζει" εδώ)- να αφήνει τόπο στην υπέροχη φωνή της Καίτης Χωματά να ιχνογραφήσει με το ψιθυριστό ηχόχρωμά της τις εικόνες που γεννά το τραγούδι.

Όλο αυτό το σύνολο: στίχοι, μουσική, ερμηνεία σε συνδυασμό με την εποχή που γράφτηκε, άνετα κατατάσσουν το τραγούδι στο Νέο Κύμα.

Υ.Γ. Πολλά πολλά ευχαριστώ στη Μαργαρίτα για το φιλμάκι.

Vicky Papaprodromou είπε...

Τα φιλμάκια της Μαργαρίτας είναι θησαυρός ανεκτίμητος. :-)