Σάββατο 17 Ιουλίου 2010

Στράτων, 196.



Τα βεγγαλικά σου μάτια
Μουσική: Στάμος Σέμσης    Στίχοι: Μιχάλης Μπουρμπούλης
Τραγούδι: Γιώργος Νταλάρας
[Από τον δίσκο «Στην Ελλάδα κάνει κρύο» (1995)]


196. - Στράτωνος

Οφθαλμούς σπινθήρας έχεις, θεόμορφε Λυκίνε,
μάλλον δ' ακτίνας, δέσποτα, πυρσοβόλους.
Αντωπός βλέψαι βαιόν χρόνον ου δύναμαί σοι˙
ούτως αστράπτοις όμμασιν αμφοτέροις.

και η μετάφραση από τον Γιώργο Ιωάννου:

196. - Στράτωνος

Στα μάτια σου σπινθήρες έχεις, θεόμορφε Λυκίνε,
μάλλον ακτίνες έχεις, άρχοντά μου, φωτοβόλους.
Δεν δύναμαι να σε κοιτάω για πολύ στα μάτια˙
τόσο πολύ αστράφτεις και στα δυο σου μάτια.


Παλατινή ανθολογία, Στράτωνος μούσα παιδική, μτφρ. Γιώργος Ιωάννου, εκδ. Κέδρος, Αθήνα 1985.


5 σχόλια:

Velvet είπε...

Πολυ ομορφο τραγουδι
Να το ακους οταν σου λειπουν
τα βεγγαλικα της ματια
ενω αγναντευεις
απο ψηλα...
τον φωτισμενο μεσσηνιακο
οταν βραδιαζει

Καλημερα και καλο σ/κ

Διάττων είπε...

Ωραίο τραγούδι, κι ευχάριστο πολύ. Να ευχηθώ κι εγώ με τη σειρά μου καλό Σαββατοκύριακο. Πραγματικά, αύριο θα χρειαστούμε περισσότερες δυνάμεις καθώς η θερμοκρασία ζωηρεύει...

Ελένη Μπέη είπε...

@ Velvet2,
χαίρομαι που σε ξαναβρίσκω. Αν και καθυστερημένη η απάντησή μου (έλειψα για λίγες μέρες), ταιριάζει γάντι να σου ευχηθώ κι εγώ καλό Σαββατοκύριακο.


@ Διάττοντα,
και δύναμη και αντοχές θα χρειαστούμε πολλές κι όχι μόνο για τη ζέστη. Καλό Σαββατοκύριακο κι ας μας δροσίσουν τα πράγματα που αγαπάμε και μ' αυτά καταπιανόμαστε.

Διάττων είπε...

Έγινε αγαπητή μου φίλη. Ας κάνουμε μέσω των πραγμάτων που λες την υπέρβασή μας...

Ελένη Μπέη είπε...

Έτσι μας θέλω. :)