Πέμπτη 15 Απριλίου 2010

Ξενάκι είμαι και θα 'ρθω - Σταύρος Κουγιουμτζής



Ξενάκι είμαι και θα 'ρθω

Μουσική - στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ερμηνεία: Γιάννης Καλατζής & χορωδία
[Από τον δίσκο «Όταν ανθίζουν πασχαλιές» (1971)]


Απόψε μαυρομάτα μου
σου χάρισα τα νιάτα μου
και βρέθηκα στην ξενιτιά
πουλί σε θάλασσα πλατιά

Ξενάκι είμαι και θα 'ρθω
στο στρώμα σου να κοιμηθώ
κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς
ξενάκι είμαι να τους πεις

Το φεγγαράκι ρώτησα
πού θα σε βρω αρχόντισσα
και μου 'πε ο Αυγερινός
εκεί που φέγγει ο ουρανός

Ξενάκι είμαι και θα 'ρθω
στο στρώμα σου να κοιμηθώ
κι αν σε μαλώσουν μην ντραπείς
ξενάκι είμαι να τους πεις


Σημ.: Περνάμε, λοιπόν, στη δεύτερη δισκογραφική δουλειά τού Σταύρου Κουγιουμτζή που έχει τίτλο «Όταν ανθίζουν πασχαλιές» και κυκλοφόρησε το 1971. Όλα τα τραγούδια είναι σε στίχους τού συνθέτη και τα ερμηνεύουν ο Γιάννης Καλατζής και ο Γιώργος Νταλάρας. Ο δίσκος περιέχει επίσης και ένα ορχηστρικό κομμάτι, που είναι διασκευή ενός από τα τραγούδια («Γεια χαρά καλή»).
 

4 σχόλια:

Vicky Papaprodromou είπε...

Τώρα θα με κακοχαρακτηρίσεις αν σου πω ότι δεν ήξερα πως αυτό το τραγούδι είναι του Κουγιουμτζή; Ντροπή μου, ξέρω, πλην όμως αμαρτία εξομολογουμένη...

Ελένη Μπέη είπε...

Χμ, θα πω απλώς αυτό που συχνότατα λέω και στα ...παιδιά μου: πως τίποτα δεν ξέρουμε πριν το μάθουμε. Η άγνοια δεν είναι ντροπή. Ντροπή είναι η άρνηση να μάθεις.

Κι εξάλλου, ας έχω τη χαρά να σου μάθω κάτι κι εγώ. :-)

Vicky Papaprodromou είπε...

Α, εκεί το πάμε τώρα; Ας είναι. Ας όψεται η αδυναμία που έχω στον Σταύρο Κουγιουμτζή. :-)

Ελένη Μπέη είπε...

Κατάλαβα. Φτηνά τη γλίτωσα πάλι.

Θα σε παρηγορούσε αν σου έλεγα πως το περιβόητο "Κόκκινο φουστάνι" έκανα πολύν καιρό να μάθω πως ήταν του Κουγιουμτζή; Το τραγουδούσε όλη η Ελλάδα (μέχρι κακοποίησης) αλλά ποιος ήταν ο συνθέτης μού πήρε περίπου έναν χρόνο να το μάθω.

"Αμαρτωλές" κι οι δυο μας, λοιπόν. :-)