Σάββατο 17 Απριλίου 2010

Κάποιον άλλον φίλησες / Σταύρος Κουγιουμτζής



Κάποιον άλλον φίλησες

Μουσική - στίχοι: Σταύρος Κουγιουμτζής
Ερμηνεία: Γιώργος Νταλάρας
[Από τον δίσκο «Όταν ανθίζουν πασχαλιές» (1971)]


Κάποιον άλλον φίλησες στο στόμα
δίχως η καρδιά σου να σ' το πει
Έκλαιγες εσύ σε ξένο στρώμα
έκλαιγα κι εγώ από ντροπή

Ήρθαν και με βρήκανε οι φίλοι
ρώτησαν ακόμη αν σ' αγαπώ
Πάγωσε το γέλιο μου στα χείλη
και δεν ήξερα τι να τους πω

Έκαψε το δάκρυ σου το χώμα
πέθανα κι εγώ από ντροπή
Να κοιμάσαι εσύ σε ξένο στρώμα
άραγες ο κόσμος τι θα πει

3 σχόλια:

Vicky Papaprodromou είπε...

Πολύ το αγαπώ αυτό το τραγούδι, Ελένη.

Ωραιότατοι λαϊκοί στίχοι του Κουγιουμτζή, τόσο καθημερινοί και ανθρώπινοι. Ξέρεις, ο στιχουργός Κουγιουμτζής φοράει κατάσαρκα τη λαϊκή ποίηση της Θεσσαλονίκης. Μου μου θυμίζει πολύ έντονα τους ποιητές της Διαγωνίου (Ιωάννου, Χριστιανόπουλο, Ασλάνογλου, Γρηγοριάδη, Φαίδωνα τον Πολίτη, Θεοδώρα Ντάκου κ.ά.)

Και, βέβαια, ήδη από το δίσκο αυτό έχει πάρει πλήρες σχήμα, σάρκα και οστά, το μουσικό του ύφος, όπου οι μουσικές γνώσεις δένουν απόλυτα με τη λαϊκή παράδοση που κουβαλάει μέσα του λόγω των παιδικών του χρόνων και της καταγωγής του.

Ελένη Μπέη είπε...

Το τραγούδι αυτό είναι από εκείνα που αγαπώ πολύ από αυτόν τον δίσκο. Μπορεί να είναι διαλεχτά όλα του τα τραγούδια αλλά από τα έντεκα (το δωδέκατο κομμάτι, είπαμε, είναι ορχηστρικό) εγώ υπεραγαπώ τέσσερα. Το πρώτο το δημοσίευσα ήδη και είναι το "Αν ήτανε να σ' αρνηθώ", το δεύτερο είναι τούτο εδώ. Τα άλλα δύο δεν τα μαρτυράω ακόμα, θα δημοσιευτούν στη συνέχεια και θα το πω τότε. Όχι πως τα άλλα δεν τα αγαπώ, αλλά αυτά έχουν το μουσικό ύφος που μου πάει περισσότερο.

Βάζω στοίχημα, Βίκυ, πως τα άλλα δύο τα μάντεψες κιόλας. :)

Vicky Papaprodromou είπε...

Λενάκι, μη μου βάζεις δύσκολα σήμερα, να χαρείς. Ας τα πάρουμε ένα ένα κι όπου μας βγάλει, ναι;